صعود...

قصه هبوط ، حکایت هجران و غربت انسان است...

صعود...

قصه هبوط ، حکایت هجران و غربت انسان است...

مشخصات بلاگ

قصه هبوط ، حکایت هجران و غربت انسان است و این خطاب «إهبطو منها جمیعأ» نگاشته بر لوح ازلی فطرت ، باقی است تا ابد الاباد که توبه آدم مقبول افتد و از این ارض هبوط به دارالقرار باز گردد؛ از این مهبط عقل به جمع سلسله داران مقیم کوی عشق ، پس همه از آن جاست که این ارض " مهبط " آدمی است نه " خانه قرار" او و از همین است بی قراری عاشق و غم غربتی که سینه اش را تنگ می دارد.
شهید آوینی

۱ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۲ ثبت شده است

نمی دانم، از برکت نفس کدامین صاحب نفس بود، یا استجابت دعا در کدامین مجلس. اباصالح ع، ابوحمزه یا شاید هم همین دعای ساده ماه رمضان، اللهم ارزقنی حج بیتک الحرام فی عامی هذا ... هر چند معنای آن را اصلا نفهمیده باشم! شاید هم مصداق بارز "یا من یعطی من لم یسئله و من لم یعرفه تحننا منه و رحمة" باشم. اما ای ربّ ودود، می دانم هرچه که هست، از سوی تو مهربان است، پس همانطور که به تناسب آنچه که تو اهلش بودی و توفیق زیارت شهر پیغمبرت و خانه خودت را بخشیدی و به روسیاهی بنده ات نگاه نکردی، همانطور در تمام مسیر این سفر مبارک، دست ما را بگیر ...

از تمامی دوستان، می خواهم، این رفیق ناباب را حلال کنند، تمامی ظلم هایی را که ممکن است یه انسان در حق انسانی دیگر مرتکب شود،برای من (نسبت به خودشان) در نظر بگیرند و سپس بر ما ببخشایند.

محتاجیم به دعای همه دوستان

یاعلی