صعود...

قصه هبوط ، حکایت هجران و غربت انسان است...

صعود...

قصه هبوط ، حکایت هجران و غربت انسان است...

مشخصات بلاگ

قصه هبوط ، حکایت هجران و غربت انسان است و این خطاب «إهبطو منها جمیعأ» نگاشته بر لوح ازلی فطرت ، باقی است تا ابد الاباد که توبه آدم مقبول افتد و از این ارض هبوط به دارالقرار باز گردد؛ از این مهبط عقل به جمع سلسله داران مقیم کوی عشق ، پس همه از آن جاست که این ارض " مهبط " آدمی است نه " خانه قرار" او و از همین است بی قراری عاشق و غم غربتی که سینه اش را تنگ می دارد.
شهید آوینی

از بی خودگذشتگی!

چهارشنبه, ۱۸ بهمن ۱۳۹۱، ۱۲:۳۶ ق.ظ

چند شبی هست که با منزلْ‌اینها، راهی فروشگاه های لوازم خانگی شده ایم تا مقدمات مستقل شدنمان را فراهم کنیم. قیمت ها را که آدم نگاه می کند، ناخودآگاه می خواهد یک تخته ای گیر بیاورد و بکوبد آن را و بگوید: ماشااله ماشااله بزنم به تخته چه قدی کشیدی!!

اما گذشته از این حرف ها که خودتان مستحضر هستید و نیازی به تکرار نیست، واقعا اگر قرار است زمانی فرا برسد که مردم ما و صنعت و تولید کنندگان، دست در دست یکدیگر، بار خود را ببندند و لباس ننگ وابستگی تکنیکی را از تن بدر آرند، آن زمان، این زمان است. اندکی دقت نظر و از خودگذشتگی (که چه عرض کنم، از بی‌خودگذشتگی) می خواهد! و اندکی تأمل در اینکه به کجا می رفته ایم و می رویم؛ و نهایتا خودیابی.

بعضی حالات روحی در ما از گذشتگان به ارث رسیده، و آن این است که ظاهرا تا زور پس کلّه مان نباشد، از همّت خبری نیست یا اگر هم هست، اخباری ضد و نقیض است!! پس چه زوری بهتر از زور بادآورده‌ (بخوانید آمریکا آورده)ی تحریم؟! وظیفه تولید کنندگان، تولید کالاهای با کیفیت و قیمت مناسب، و وظیفه ما انتخاب کالاهای باکیفیت ایرانی است.

نهایتا با بررسی هایی که از دوستان و آشنایان و فروشندگان و وب سایت هایی نظیر تولید میهن داشتیم، به این نتیجه رسیدیم که بالای 80 درصد کالاها را می توان از میان تولید داخلی ها (هرچند قطعات از خارج باشد) تهیه کرد و برای صعود به قله ی اولیه ی سلطه ی تکنیکی باید حمایت کنیم از داخلی ها و از این مراحل بگذریم.

خداوند این امام عزیز رو برای ما نگه دارد (البته برای ما که نه...) که اینقدر هوشمندانه خطرات رو تشخیص و به ملت تذکر می دهند:

«در تحقق شعار تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی همه مسئولند. اگر ما توانستیم تولید داخلى را رونق ببخشیم، مسئله ‏ى تورم حل خواهد شد؛ مسئله‏ ى اشتغال حل خواهد شد؛ اقتصاد داخلى به معناى حقیقى کلمه استحکام پیدا خواهد کرد. اینجاست که دشمن با مشاهده ‏ى این وضعیت، مأیوس و ناامید خواهد شد. وقتى دشمن مأیوس شد، تلاش دشمن، توطئه ‏ى دشمن، کید دشمن هم تمام خواهد شد. بنابراین همه‏ ى مسئولین کشور، همه ‏ى دست‏‌اندرکاران عرصه‏ ى اقتصادى و همه‏ ى مردم عزیزمان را دعوت میکنم به این که ...»

به چشم آقا. خدا به ما توفیق بندگی و اطاعت پذیری عنایت کند. مسئولین ما هم (برخلاف آن چیزی که در ظاهر مشخص است!) سعی‌شان بر اطاعت فرمان آقاست ان‌شاءالله. ما انجام وظیفه می کنیم و دیگران را نیز تشویق می کنیم. خداوند از ما بپذیرد.

راستی گفتم تولید میهن، به وبسایت زیر یک سری بزنید...

تولید میهن


ب.ن: چندی پیش با دوستی در این زمینه صحبت می کردیم، او اعتقاد داشت که باید تعهد و اخلاق را از خارجی ها یاد بگیریم و ما ایرانی ها علیرغم دین و مذهبمان، فقط به فکر سود و پول خودمان هستیم و ما فلان و آنها فیسال و ...، بنده عرض کردم (به نظر بنده) خارجیها(معمولا) دلشان برای تعهد و اخلاق نسوخته، آن ها هم به فکر سود و پول خودشان هستند، اما نکته ای که هست، آن ها به این پی برده اند که سود دائم و امنیت شغلی و ماندن در بازار، در گرو رعایت کیفیت و انجام تعهدات است. ولی بعضی تولیدکنندگان ما ظاهرا این را نفهمیده اند و فقط چند قدمی خودشان را می بینند و آینده نگری ندارند(حتی از نوع کوتاه مدتش)، هرچند سرتاسر دین و مذهبمان این را فریاد می زند!!

نظرات  (۱)

سلام علی آقا ؛حرفهایت متین  و حرف رهبری متین تر ؛ولی بقول خودت 80 درصد این ها قطعاتشان خارجی است پس در هر صورت...بگذریم ؛بنظر بنده باید در هر کشور رقابت باشد تا کیفیت بالا برود ؛علی الخصوص خیلی از ما ایرانی ها که فقط اسم مسلمانی را یدک می کشیم ودر عمل خبری نیست ؛منظورم در تولید است ؛نه کارگر درست کار می کند نه مدیر کارخانه در فکر کیفیت است؛همه در فکر سودند ؛بعضی از چیز ها را انصافا باید از خارجیها یاد بگیریم؛وآن عمل به تعهد است ؛یکی از آنها خدمات پس از فروش است ؛فقط پولش را از ما می گیرند وازخدمات خبری نیست؛نه نظارتی هست و...پس باید ....
پاسخ:
سلام
لطف دارید. بنده نگفتم 80 درصد اینها قطعات خارجی است. (ناظر به قیمت های بالا، خصوصا کالاهای خارجی) عرض کردم 80 درصد می توان از برندهای تولید داخل استفاده کرد (که کیفیت های مناسبی دارند) هرچند قطعاتشان هم خارجی باشد. ولی درصد قطعات خارجی‌شان متفاوتند. بعضا شرکت هایی هستند که بخش تحقیق و توسعه دارند و روی کیفیت کارشان دقت نظر دارند.
ضمن اینکه اگر خارجی بودن قطعات را هم بپذیریم، اگر به مقصد پولمان دقت کنیم، می فهمیم کالای داخلی مثلا 50 درصدش به جیب هم وطنان میرود و  کالای خارجی یک عده دلال ها سودش را می برند و بقیه اش را خارجیها و در نهایت به این نتیجه می رسیم که خرید کالای داخلی (البته با کیفیت مناسب) ارجحیت دارد.
ضمنا به نظر بنده خارجیها(معمولا) دلشان برای تعهد و اخلاق نسوخته، آن ها هم به فکر سود و پول خودشان هستند، اما نکته ای که هست، آن ها به این پی برده اند که سود دائم و با اطمینان، در گرو رعایت کیفیت و انجام تعهدات است. و لی ما ظاهرا این را نفهمیده ایم، هرچند سرتاسر دین و مذهبمان این را فریاد می زند!!
یاعلی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی